Tiktok 300 Noktada Restoran Açıyor

Tiktok geniş kullanıma sahip olan sosyal medya platformu. Tiktok da fenomen olan yemeklerin servis edileceği restoran, 300 farklı noktada açılıyor...
Tiktok 300 Noktada Restoran Açıyor
21 Aralık 2021, 12:13
Lezzet Trendleri

Tiktok Amerika’ya viral olan yemekleri feta makarna ve mısırdan kaburgaları servis etmek için yeni 300 restoran açıyor. 

TikTok, sosyal medyada yemek pişirme videoları arasında gezinmeyi seven, zorlu yemek tutkunları için en viral yiyeceklere dayanan yeni bir hayalet mutfak restoran konsepti sunuyor.


Video paylaşım platformu Cuma günü yaptığı açıklamada, Mart 2022'den itibaren teslimata dayalı bir yemek hizmeti zinciri başlatmak için Virtual Dining Concepts ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bir TikTok sözcüsü Amerikan dergisi Insider'a verdiği röportajda, "TikTok Mutfakları" başlıklı girişimin, restoran işine resmi bir yeni güç olarak hizmet etmek yerine TikTok'un ünlü yemeklerini hayranlarına ulaştırmayı amaçladığını söyledi.

Sosyal medya temalı restoranın menüsü, fırında feta peynirli makarna, smash burger, mısır kaburga ve makarna cipsi gibi platformdaki kullanıcılar tarafından popüler hale getirilen yiyecekler. Şirketin basın açıklamasına göre, uygulamadaki değişen yiyecek trendlerine menü uyum sağlayacak ve üç ayda bir güncellenecek. 

TikTok Kitchens'ın 300 ayrı lokasyonda başlaması bekleniyor ve Buca di Beppo ve Bertucci's gibi ulusal zincir restoranlarda faaliyet gösterecek. Bu şirketler, pandemi sırasında yiyecek teslimatları arttıkça popülaritesi patlayan ve fiziksel bir mağazası olmayan restoranların yalnızca teslimat veya doğrudan siparişleri sunduğu popüler hayalet mutfak trendine katılacak.


TikTok, ABD'de ayda ortalama 130 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip ve Temmuz ayında dünya çapında üç milyar indirmeyi aştı. #FoodTok - yemek tarifi denemeleri ve yemek pişirme tüyoları da dahil olmak üzere TikTok'taki yemekle ilgili içerik - Aralık ayı itibarıyla 11,5 milyardan fazla görüntülenen videoları ile platformun en popüler köşelerinden biri ve TikTok bu gruptan yararlanmayı hedefliyor. Sanal Yemek Konseptleri Başkanı Robert Earl, Bloomberg'e verdiği röportajda, "Bakın, sayıların gösterdiği gibi, ayda bir milyar izleyicinin sürekli etkileşimde olduğu bir platformunuz var" dedi. "İlk kez böyle bir marka var - yüz milyonlarca insandan oluşan bir kitle." dedi.

Basın açıklamasına göre, ülke çapındaki restoranlar da bir "pazar ortağı" olmak için başvurabilir ve TikTok Kitchen siparişleri için yemek hazırlamaya ev sahipliği yapmalarına izin verebilir. Virtual Dining Concepts, 2022'nin sonuna kadar 1.000 lokasyonun açılmasını hedeflediğini söyledi.

Bir basın açıklamasına göre, TikTok Kitchen satışlarından elde edilen gelir, menü öğelerine ilham veren yaratıcıları ve yeni yiyecekler oluşturmak isteyen diğer yaratıcıları desteklemeye gidecek, ancak şirketler bu paranın nasıl harcanacağını belirtmedi.


2021'in başlarında TikTok'ta popüler pişmiş feta peyniri tarifini ortaya çıkaran Finli yemek sanatçısı Jenni Häyrinen, Insider'a orijinal yemeğinin TikTok Kitchen menüsünde yer almasından "heyecanlı ve gururlu" olduğunu söyledi.

"Fırında feta peynirli makarna tarifi, evde hızlı bir öğle yemeği yemem gerektiği bir zamanda oluşturuldu" dedi. "O zamandan beri milyonlara yardım etti ve şimdi daha da kolaylaşıyor."

Jawad, Insider'a "Bence çok havalı bir konsept" dedi. "TikTok'un, bu trend yemek videolarını izleyen ve tarifleri yapan daha fazla insanı benim gibi etkileyen kişilere daha fazla ışık getirmesini seviyorum." diyerek ekledi. TikTok'ta pişmiş beyaz makarna ve makarna cipsi trendi gibi yiyeceklere yardımcı olan bir yemek blogcusu olan Yumna Jawad da dahil olmak üzere içerik oluşturucular, Insider'a bu çabanın yaratıcıları nasıl destekleyeceğini dört gözle beklediğini söyledi.

Kategoriler

Benzer Yazılar

Lezzet Logo